Kriminaaliapu

KRIMINAALIHUOLLON TUKISÄÄTIÖ

Kriminaalihuollon tukisäätiö on valtakunnallinen vaikuttaja, rikostaustaisten kuntoutuksen asiantuntija, rikostaustaisten ja heidän läheistensä edunvalvoja sekä tukipalveluiden tuottaja ja kehittäjä. Tavoitteena on edistää rangaistuksesta vapautuvien ja heidän läheistensä selviytymistä ja elämänhallintaa rangaistuksen aikana ja vapautumisen jälkeen.

Valtakunnallinen vaikuttaja

Säätiö vaikuttaa rikostaustaisia ja heidän läheisiään koskevaan päätöksentekoon ja lainsäädäntöön. Tavoitteena on nykyistä kuntoutuspainotteisempi kriminaalipolitiikka ? edistämään vapautuvan sijoittumista yhteiskuntaan ja vähentämään uusintarikollisuutta sekä rikosseuraamuksesta aiheutuvia haittoja. Kuntoutuksen asiantuntija Tavoitteena on kehittää viranomaisten ja järjestöjen yhteistyötä, jolla turvataan vankilan kuntoutuksen jatkuminen vapauteen ja jossa otetaan huomioon myös läheisten ja perheen rooli sekä tarpeet. Säätiö toimii asiantuntijana erityisesti rikostaustaisten asumispalveluihin, perhetyöhön sekä opiskeluun liittyvässä kuntoutuksessa. Säätiö kehittää rangaistuksen jälkeistä, yksilöllisistä tarpeista lähtevää kuntoutusta rikosseuraamusasiakkaille. Lisäksi kehitetään myös rangaistuksenaikaista kuntoutusta yhdyskuntapalvelussa sekä vankeusrangaistuksen loppuvaiheessa, kuten valvotussa koevapaudessa. Rikostaustaisten ja heidän läheistensä edunvalvoja Säätiö seuraa, että rikostaustaiset ja heidän läheisensä saavat heille kuuluvat palvelut ja etuudet rangaistuksen aikana ja sen jälkeen. Säätiön työntekijät antavat neuvontaa ongelmatapauksissa ja kertovat valitusmahdollisuuksista sekä muista oikeusturvakeinoista.

Tukipalveluiden tuottaja ja kehittäjä

Säätiö tuottaa palveluita paikallisesti ja valtakunnallisesti. Tutustu valtakunnallisiin palveluihin: kriminaaliasiamiestoimintaan, asumispalveluohjaukseen, Oppiva-toimintaan ja Ehjä perhe -toimintaan. Pääkaupunkiseudulla säätiö tarjoaa tuetun asumisen palveluja vankilasta vapautuville. Pääkaupunkiseudun palveluihin kuuluu myös päihteetön olohuone Vertaistuki Redis. Kinaporin kiinteistö tarjoaa monipuolisen toimintaympäristön. Kiinteistössä järjestetään mm. kuntouttavaa toimintaa Jokelan vankilan vangeille. Palveluita kehitetään myös hankkeissa ja verkostoissa. Jäikö joku asia mietityttämään tai heräsikö kiinnostus? Ota meihin yhteyttä. Tarkemmat kuvaukset palveluista ja kaikki yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.KRTS.FI.Nettisivuilta voit myös tilata uutiskirjeitä ? kuulet 2-3 kertaa vuodessa kiinnostavaa asiaa säätiön toiminnast.

Näin asiamiestoiminta auttaa:

Antaa oikeudellista neuvontaa ja apua, jotta asiakas voi hoitaa asiaa itse tai mahdollisesti jonkun muun työntekijän kanssa. Neuvottelee viranomaisen kanssa, jos asiakas ei itse pysty neuvottelemaan tai aiemmat neuvotteluyritykset eivät ole onnistuneet. Neuvoo ja auttaa muistutusten tai valitusten tekemisessä, jos muut keinot eivät ole toimineet.

Rikostaustaisille: Vapautumassa vailla asuntoa?

Vangin toimeentulo Päihteettömät olohuoneet Läheisille: Päivä kerrallaan -opas Perheleiritoiminta Nuoren vanhempi vankilassa Ammattilaisille Tulevat tapahtumat Oppaat ja käsikirjat Syventävää tietoa Mistä apua siviiliasioihin? Kuka auttaa omissa asioissa vankilassa ja siviilissä. Valmistautuminen vankilaan Vankeuden voi ainakin osin kääntää omaksi hyödykseen. Tuettu asuminen Asutamme pääkaupunkiseudulla vuosittain noin 50 vapautunutta. Paljon muutakin tarjolla.Käy katsomassa tarjonta nettisivuiltamme Krits.fi

Kriminaalihuollon tukisäätiö
Kinaporinkatu 2 E 39