Maahanmuuttajat

Koulutusta

VANTAAN MEGAREKRY on peruttu.

R3 Maahanmuuttajanuorten tuki ry

R3 Maahanmuuttajanuorten tuki ry on vuonna 2003 perustettu yhdistys, jonka päätarkoituksena on edistää 18–29-vuotiaiden maahanmuuttajanuorten sekä romaninuorten asemaa suomalaisessa yhteiskunnassa ja ehkäistä syrjäytymistä yhdessä sosiaaliviranomaisten, kasvatusalan ammattilaisten sekä maahanmuuttajien kanssa.

Toimintakeskuksemme on avoinna ajanvarauksella arkisin klo 10-16:30 välillä. Varaa aika ohjaajiltamme neuvontaan tai käyttämään tietokonetta. Tarjoamme neuvontaa suomen, englannin, somalin, darin/farsin ja pashton kielillä. Olemme suunnittelemassa syksylle myös pienimuotoista ryhmätoimintaa, pysy kuulolla

Toimintakeskuksemme sijaitsee Myyrmäessä. Tavoitat meidän myös puhelimitse ja tästä linkistä.

Hakunilan kansainvälinen yhdistys

Neuvontatoimisto ulkomaalaisille. Hakunilan kansainvälisen yhdistyksen neuvontapiste palvelee Hakunilan, Koivukylän ja muiden Vantaan alueiden ja ympäristön ulkomaalaisia ja myös suomalaisia, jotka haluavat esim. tietoa alueen vieraista kulttuureista ja yhdistyksen toiminnasta.

Yhdistys järjestää monikulttuurista toimintaa, keskustelutilaisuuksia, esitelmiä, kerhotoimintaa naisille ja lapsille, retkiä ja näyttelyitä. Kerhojen lisäksi on järjestetty musiikin, kirjallisuuden ja kuvataiteen opetusta. Yhdistyksen kursseilla ja kerhoissa koulutetut taiteilijat ovat esiintyneen erilaisissa tilaisuuksissa pääkaupunkiseudulla.

Voit kääntyä puoleemme, kun haluat informaatiota tai tukea seuraavissa asioissa:

• Sosiaaliset kysymykset
  • Lakiasiat
  • Opiskelu
  • Kurssit
  • Harrastustoiminta
  • Työ
  • Kriisit ja muut ongelmat

• Voit myös tulla keskustelemaan muuten vain. Toimistossa voi myös saada tietoja yhdistyksen toiminnasta, esim. lastenkerhoista ja tapahtumista.

Palvelu on maksutonta Voit ottaa yhteyttä puhelimella:
    maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin kello 10–16
    puh. 2722775, 040-501 3199

Kielet:

Burhan Hamdon palvelee henkilökohtaisesti neuvontatoimistossa suomen, englannin, arabian ja turkin kielillä tiistaisin ja torstaisin kello 10–14. puh. 2722775, 040-501 3199. Albaniankielinen päivystys Pe klo 8.00–12.00 Harun Osmani
    puh. 040 484 3998 Venäjänkielinen päivystys Länsimäessä, Kilpakuja 1 tiistaisin klo 10–16 Larissa De Roberti Soittaa voi milloin vain puh. 050 572 6703 Muut ajat ja kielet sopimuksen mukaan.

Voit esittää kysymyksiä myös sähköpostilla:
    hakunilan@kolumbus.fi
    Yhdistyksen kotisivulla tietoja osoitteessa:
    www.hakunila.org
    Ota mukaan asiaasi liittyvät paperit.

Osoite:

Hakunilan kansainvälinen yhdistys
    Kannuskuja 2A, 3. krs. (Hakunila)
    01200 VANTAA

Puhelin: (09) 2722775, 040-5013199
    Faksi: (09) 2722775
    Sähköposti: hakunilan@kolumbus.fi

Tukea työn & koulutuksen etsimiseen yli 30v. vantaalaisille maahanmuuttajille

Tukea työn ja koulutuksen hakuun tiistaista perjantaihin yli 30v.
    Vantaalaisille maahanmuuttajille suomeksi, englanniksi, arabiaksi, venäjäksi ja somaliksi.

HUOM! Poikkeustilanteen aikana ensisijaisesti etäneuvontana Ti - Pe klo 10-14!

Ilmoittautuminen:Bassam Arslan (suomi, arabia) Tsemppari,
    bassam.arslan@hakunila.org"

Sijainti Tikkurila – Vantaa
    Vantaan venäläinen klubi
    Unikkotie 3 D, 2 krs.
    01300 VANTAA

Kotoutumisentukena.fi

Matalan kynnyksen kotoutumista tukeva toiminta kootusti yhdessä osoitteessa.Kotoutumisentukena.fi-palvelussa voi hakea ja ilmoittaa matalan kynnyksen kotoutumista tukevaa toimintaa, kuten kielikerhoja, kohtaamispaikkoja ja vertaisryhmiä. Toiminnan ohella palvelussa voi ilmoittaa ja hakea työntekijöille ja vapaaehtoisille suunnattuja tapahtumia ja koulutuksia. Palvelu on kotoutumista tukevien toimijoiden yhteisö, joka tukee tiedonkulkua ja koordinaatiota toimijoiden välillä sekä helpottaa asiakasohjaustyötä.

Valtakunnallinen palvelu on suunnattu kotoutumisen parissa toimiville työntekijöille ja vapaaehtoisille sekä kaikille muille, jotka ohjaavat ja neuvovat maahan muuttaneita. Palvelun kielet ovat suomi ja ruotsi.

Kaikki palvelusta löytyvä matalan kynnyksen toiminta on vapaaehtoiseen osallistumiseen perustuvaa, eikä osallistumiseen vaadita lähetettä tai viranomaispäätöstä. Palvelun avulla toimintaa voi hakea kohdennetusti esimerkiksi kohderyhmän, kielen tai sijainnin perusteella. Kaikki toimintaa ilmoittavat organisaatiot ovat palvelun ylläpitäjän hyväksymiä ja ilmoitukset tarkistetaan säännöllisin väliajoin.

Palvelua ylläpitää Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus.

Vasta maahanmuuttaneille elämänohjausta.

Auttaa henkilöitä kenellä ei ole oleskelulupaa.
    Puh. Anna-Leena Myllylä 040-6646 480