Nuoret

Nuorten aikuisten sosiaalipalvelut - Nykyisten asiakkaiden sosiaalipalvelut

Sosiaalipalvelut nuorille, aikuisille ja perheille

18-64-vuotiaiden sosiaalineuvonta toimii Versossa. Jos olet yli 64-vuotias, ota yhteyttä seniorineuvontaan, alle 25-vuotiaat voivat ottaa yhteyttä myös suoraan nuorten sosiaalipalveluihin. Katso myös nykyisten asiakkaiden sosiaalipalvelut. Verso - Vernissakadun sosiaalipalvelut

Neuvonta ilman ajanvarausta Tikkurila, Vernissakatu 8 C, 01300 Vantaa
ma ja ke klo 11.30-14.30 pe klo 11.30-14

Neuvonta puhelimitse ma, ti, to ja pe klo 9-11 p. 09 8392 3384
Sähköpostilla: palvelutarve.perhepalvelut@vantaa.fi

Missä asioissa voin ottaa yhteyttä Versoon?
Neuvonnasta saa tukea ja apua sosiaalityön ammattilaisilta. Jos olet uusi asiakas Vantaan sosiaalipalveluissa, aloita ottamalla yhteyttä Versoon. Jos et tiedä, kuuluuko asiasi vaikkapa kaupungin sosiaalipalveluille vai Kelalle, voit tulla kysymään sitä niin autamme selvittämään. Verson neuvonta ohjaa myös tarvittaessa eteenpäin muihin palveluihin ja auttaa esim. ajan varaamisessa

Monikielinen maanantai Ohjaamo Vantaalla.

Navigatorn Vanda
Lummetie 2
Tikkurila 01300 Vantaa
Ohjaamo Vantaan 'Monikielinen maanantai' osoitteessa Lummetie 2 b (nuorten monitoimitila Liito, Tikkurila). Ohjaamo on nuorten (15-29-vuotiaiden) tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelu.

• Paikalla joka maanantai venäjää, viroa, daria ja farsia, somalia, ranskaa, englantia, ruotsia ja suomea puhuvat työntekijät.
  • Joka maanantai, kello 13-16 (huomaa uusi aika!).
  • Voit tulla kysymään esimerkiksi seuraavia asioita: työ, koulutus, asuminen, lomakkeiden täyttäminen ja viranomaisasiat esim. TE-toimiston kanssa.
  • Paikalla päivystää myös R3 Maahanmuuttajanuorten Tuki ry, jolla on myös ryhmämuotoista toimintaa. Päivystämässä joka toinen viikko on lisäksi Vamos Vantaa (parittomat viikot).

Ei ajanvarausta, tervetuloa klo 13-16 välillä.

Lummetie 2 b (nuorten monitoimitila Liito) sijaitsee Tikkurilan kirjaston ja Dixin välissä. Ohjaamon neuvonta toimii Liidossa joka arkipäivä, ma-to klo 13-16 ja perjantaisin klo 12-15. Uudet aukioloajat 5.8. alkaen.

Monikielinen maanantai toteutetaan yhteistyössä Vantaan järjestörinki ry:n, R3 Maahanmuuttajanuorten Tuki ry:n ja Vamos Vantaan kanssa.

Etsivä nuorisotyö Kipinä

Etsivä nuorisotyö tarjoaa ohjausta koulutuksen tai työn ulkopuolelle oleville 16-28 –vuotiaille vantaalaisille nuorille. Ilman opiskelupaikkaa jääneet ja opintonsa keskeyttäneet tukea elämäntilanteen selkeyttämiseen apua vaihtoehtojen kartoittamiseen ohjausta tulevaisuuden suunnitteluun.

Kipinä sijaitsee osoitteessa:
Ratatie 2
01300 Vantaa (Tikkurila)

Kipinä on avoinna tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 12-18,
muina aikoina sovitusti klo 9-15.
Facebook:www.facebook.com/Kipinaetsivatyovantaa

Kipinäpaja on tarkoitettu nuorille, jotka eivät pysty elämäntilanteen takia opiskelemaan tai työskentelemään kokopäiväisesti. Tarjoamme nuorille tavoitteellista toimintaa sekä kiinnekohdan kodin ulkopuolelle. Kipinäpajassa harjoitellaan mm. elämänhallintataitoja sekä vuorovaikutustaitoja. Kipinäpaja toimii 2-4 päivänä viikossa klo 9-15, nuoren oman tilanteen mukaan. Nuoret ohjautuvat Kipinäpajaan Kipinän etsivän nuorisotyön kautta.

Yhteydenotot ja huolinuorista tehtävät ilmoitukset:
etsivanuorisotyo@vantaa.fi

Vastuuhenkilö Moona Kaitanen, moona.kaitanen@vantaa.fi
Huolinuori-ilmoitus alla olevasta linkistä - Huom! Tallenna pdf-lomake ensin omalle koneellesi, täytä vasta sen jälkeen ja paina lopuksi lähetä.
ILMOITUS ETSIVÄÄN NUORISOTYÖHÖN

Videoita:

Suomenkielinen versio 2019
Englanninkielinen versio 2019
Mitä nuorten työpajoilla tehdään 2018

Nuorten Rekrymessut

Torstaina 30. tammikuuta 2020 klo 14.00 – 16.00
Ohjaamo Vantaa - Navigatorn Vanda
Lummetie 2
Tikkurila 01300 Vantaa.

Tervetuloa Nuorten Rekrymessuille etsimään sopivaa työ- tai koulutuspaikkaa! Messuilla pääset tapaamaan Vantaalla toimivia työnantajia tai oppilaitoksia.

Tilaisuuden aikana sinulla on mahdollisuus päästä Subwayn tai Personalhusetin työhaastatteluun. Lisäksi uusia työntekijöitä ovat etsimässä Rainmaker, Koti Puhtaaksi, Suomen Vitamiinikeskus, Sector Alarm, SOL, Promotion Point, Eniro, Posti, Polar Pro, Temp Team sekä Helsingin taksipalvelut. Paikalla ovat myös Careeria ja Vantaan kaupungin Nuorten Työpajat.

Nähdään Nuorten Rekrymessuilla!