Nuoret

Oletko vailla työ- tai opiskelupaikkaa?

Hae työkokeiluun nuorten työpajoille! Työpajoilla saat lisäaikaa tulevaisuuden suunnitelmien tekemiseen ja toteuttamiseen. Työpajalla edistät opiskelu- ja työelämävalmiuksiasi henkilökohtaisen tuen avulla ja ryhmässä työskennellen. Esimerkiksi keittiöpajalla tutustutaan suurtalouskeittiö- ja kahvilatoimintaan. Pajalla tehdään erilaisia ruokia ja leivonnaisia, valmistetaan päivittäinen lounas sekä kahvilatuotteita. Kahvila Kuussa harjoitellaan asiakaspalvelua ja kassan käyttöä. Pajalla suoritetaan hygieniapassi. Työtiloja ovat suurtalouskeittiö Tuuli, ruokala Pouta ja kahvila Kuu. Lisätietoja työpajoille työkokeiluun hakemisesta: https://bit.ly/3wFrM90

Livepalvelut.fi internettisivuilla löydät nuorille suunnattua koulutus ja työ ura suunnittelu palveluita.Livepalvelut.fi internettisivuilla on myös maahanmuuttaja vanhemmille suunnattu koulutus ja ura suunittelu palveluita. YHTEYSTIEDOT Ruskeasuon toimipaikka Tenholantie 12, 00280 Helsinki Pasilan toimipaikka Kumpulantie 1 A, 00520 Helsinki puh. 020 147 4040 (vaihde) info@inlive.fi. https://www.livepalvelut.fi/

OPINTOPOLKU.FI

Löydät tämän hetkiset kolutus paikat. Voit myös laittaa kolutus paikan haku paperit sisään hakemaasi kouluun.

R3 Maahanmuuttajanuorten tuki ry

R3 Maahanmuuttajanuorten tuki ry on vuonna 2003 perustettu yhdistys, jonka päätarkoituksena on edistää 18–29-vuotiaiden maahanmuuttajanuorten sekä romaninuorten asemaa suomalaisessa yhteiskunnassa ja ehkäistä syrjäytymistä yhdessä sosiaaliviranomaisten, kasvatusalan ammattilaisten sekä maahanmuuttajien kanssa.

Toimintakeskuksemme on avoinna ajanvarauksella arkisin klo 10-16:30 välillä. Varaa aika ohjaajiltamme neuvontaan tai käyttämään tietokonetta. Tarjoamme neuvontaa suomen, englannin, somalin, darin/farsin ja pashton kielillä. Olemme suunnittelemassa syksylle myös pienimuotoista ryhmätoimintaa, pysy kuulolla

Toimintakeskuksemme sijaitsee Myyrmäessä. Tavoitat meidän myös puhelimitse ja tästä linkistä.

Sosiaalipalvelut nuorille, aikuisille ja perheille

18-64-vuotiaiden sosiaalineuvonta toimii Versossa. Jos olet yli 64-vuotias, ota yhteyttä seniorineuvontaan, alle 25-vuotiaat voivat ottaa yhteyttä myös suoraan nuorten sosiaalipalveluihin. Katso myös nykyisten asiakkaiden sosiaalipalvelut. Verso - Vernissakadun sosiaalipalvelut

Neuvonta ilman ajanvarausta Tikkurila, Vernissakatu 8 C, 01300 Vantaa
ma ja ke klo 11.30-14.30 pe klo 11.30-14

Neuvonta puhelimitse ma, ti, to ja pe klo 9-11 p. 09 8392 3384
Sähköpostilla: palvelutarve.perhepalvelut@vantaa.fi

Missä asioissa voin ottaa yhteyttä Versoon?
Neuvonnasta saa tukea ja apua sosiaalityön ammattilaisilta. Jos olet uusi asiakas Vantaan sosiaalipalveluissa, aloita ottamalla yhteyttä Versoon. Jos et tiedä, kuuluuko asiasi vaikkapa kaupungin sosiaalipalveluille vai Kelalle, voit tulla kysymään sitä niin autamme selvittämään. Verson neuvonta ohjaa myös tarvittaessa eteenpäin muihin palveluihin ja auttaa esim. ajan varaamisessa

Mannerheimin lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin.

Auttaa arjen haasteissa.

p. 116 111 (puhelu on maksuton)
ma–pe klo 14–20
la–su klo 17–20
Barn- och ungdomstelefonen
tel. 0800 96 116 (samtalet är gratis)
må–ons kl. 14-17
to kl. 17-20

onikielinen maanantai Ohjaamo Vantaalla.

Navigatorn Vanda
Lummetie 2
Tikkurila 01300 Vantaa
Ohjaamo Vantaan 'Monikielinen maanantai' osoitteessa Lummetie 2 b (nuorten monitoimitila Liito, Tikkurila). Ohjaamo on nuorten (15-29-vuotiaiden) tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelu.

• Paikalla joka maanantai venäjää, viroa, daria ja farsia, somalia, ranskaa, englantia, ruotsia ja suomea puhuvat työntekijät.
  • Joka maanantai, kello 13-16 (huomaa uusi aika!).
  • Voit tulla kysymään esimerkiksi seuraavia asioita: työ, koulutus, asuminen, lomakkeiden täyttäminen ja viranomaisasiat esim. TE-toimiston kanssa.
  • Paikalla päivystää myös R3 Maahanmuuttajanuorten Tuki ry, jolla on myös ryhmämuotoista toimintaa. Päivystämässä joka toinen viikko on lisäksi Vamos Vantaa (parittomat viikot).

Ei ajanvarausta, tervetuloa klo 13-16 välillä.

Lummetie 2 b (nuorten monitoimitila Liito) sijaitsee Tikkurilan kirjaston ja Dixin välissä. Ohjaamon neuvonta toimii Liidossa joka arkipäivä, ma-to klo 13-16 ja perjantaisin klo 12-15. Uudet aukioloajat 5.8. alkaen.

Monikielinen maanantai toteutetaan yhteistyössä Vantaan järjestörinki ry:n, R3 Maahanmuuttajanuorten Tuki ry:n ja Vamos Vantaan kanssa.

Etsivä nuorisotyö Kipinä

Etsivä nuorisotyö tarjoaa ohjausta koulutuksen tai työn ulkopuolelle oleville 16-28 –vuotiaille vantaalaisille nuorille. Ilman opiskelupaikkaa jääneet ja opintonsa keskeyttäneet tukea elämäntilanteen selkeyttämiseen apua vaihtoehtojen kartoittamiseen ohjausta tulevaisuuden suunnitteluun.

Kipinä sijaitsee osoitteessa:
Ratatie 2
01300 Vantaa (Tikkurila)

Kipinä on avoinna tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 12-18,
muina aikoina sovitusti klo 9-15.
Facebook:www.facebook.com/Kipinaetsivatyovantaa

Kipinäpaja on tarkoitettu nuorille, jotka eivät pysty elämäntilanteen takia opiskelemaan tai työskentelemään kokopäiväisesti. Tarjoamme nuorille tavoitteellista toimintaa sekä kiinnekohdan kodin ulkopuolelle. Kipinäpajassa harjoitellaan mm. elämänhallintataitoja sekä vuorovaikutustaitoja. Kipinäpaja toimii 2-4 päivänä viikossa klo 9-15, nuoren oman tilanteen mukaan. Nuoret ohjautuvat Kipinäpajaan Kipinän etsivän nuorisotyön kautta.

Yhteydenotot ja huolinuorista tehtävät ilmoitukset:
etsivanuorisotyo@vantaa.fi

Vastuuhenkilö Moona Kaitanen, moona.kaitanen@vantaa.fi
Huolinuori-ilmoitus alla olevasta linkistä - Huom! Tallenna pdf-lomake ensin omalle koneellesi, täytä vasta sen jälkeen ja paina lopuksi lähetä.
ILMOITUS ETSIVÄÄN NUORISOTYÖHÖN

Videoita: