Perheet

Perhekoutsi Mirkka Mäntyvaara hoitaa Hakunilan aluetta.Puh.0438268908. Sähköposti: Mirkka.Mantyvaara@Vantaa.fi

Nissaksen asukaspuisto

on Vantaan kaupungin ylläpitämä oleskelu- ja kohtaamispaikka vantaalaisille.
Nissaksentie 9, Vantaa, Finland
Puh.050 3146394 nissaksenasukaspuisto@vantaa.fi

target="_blank">

Jos perheesi tarvitsee apua arjen haasteellisissa tilanteissa

Ota yhteyttä lapsiperheiden kotipalveluun. Avuntarpeen voi aiheuttaa esim. perhetilanne, lapsen syntymä, uupumus, sairaus, vamma tai jokin muu syy..Palvelu on ilmainen ja palvelun voi saada ilman lähetettä.p. 09 8392 5432 ma-to klo 9–12 Iltasoittoaika to klo 16-18. Karsikkokuja 17, 2 krs. 01360 Vantaa

Väestöliiton parisuhdepuhelin

Väestöliiton parisuhdepuhelin toimii numerossa 040 6794770 (Ilmainen). Emme vastaa tekstiviesteihin. Vastaajina ovat Väestöliiton asiantuntijat. Palvelemme teitä tiistaisin ja torstaisin klo 13-15. Palvelu tarjoaa asiantuntijatietoa parisuhteesta ja sen hyvinvoinnista. Tarvittaessa ohjataan palveluiden piiriin.

Puhelin on tarkoitettu tavallisille ihmisille ja erityisesti pienten lasten vanhemmille. Yhteyttä voi ottaa, vaikka varsinaista ongelmaa tai kriisiä ei vielä olisikaan. Oikeita tai vääriä kysymyksiä ei ole. Numeroon on mahdollista soittaa nimettömänä. Keskustelu on luottamuksellista ja päivystäjä vaitiolovelvollinen. Päivystäjällä on kuitenkin lastensuojeluilmoitusvelvollisuus, mikäli puhelussa tulee ilmi lapsen terveyden tai hyvinvoinnin vaarantavia asioita.

Lisätietoa Väestöliiton parisuhdepuhelimesta löydät Hyvä kysymys -palvelusta: Väestöliiton parisuhdepuhelin

Perheväkivaltatilanteissa saat apua parhaiten ensi- ja turvakodeista tai soittamalla Nollalinjaan tai Naisten Linjaan

Mikäli sinulla on akuutti ongelma, käänny oman terveyskeskuksesi tai Valtakunnallisen kriisipuhelimen puoleen

Parisuhteen kysymykset saattavat olla niin henkilökohtaisia, että niistä keskusteleminen on joillekin puhelimitse helpompaa kuin kasvotusten. Pienillä paikkakunnilla avun hakemista vaikeuttaa ehkä työntekijöiden mahdollinen tuttuus.

Mannerheimin lastensuojeluliiton Vanhempainpuhelin. Auttaa arjen haasteissa.

p. 0800 92277 (puhelu on maksuton)
ma klo 10–13 ja klo 17–20
ti klo 10–13 ja 17–20
ke klo 10–13
to klo 14–20

HOPE

Autamme vähävaraisia ja äkillisen kriisin kohdanneita lapsiperheitä (joissa 0-17 vuotiaita lapsia) sekä huostaanotettuja lapsia.

Lahjoitukset on saatu hyväsydämisiltä suomalaisilta, jotka tukevat toimintaamme. Vaikka suurin osa vaatteista, kengistä, leluista ja huonekaluista on käytettyjä, ovat ne hyväkuntoisia ja ajanmukaisia. Tuemme myös lasten harrastustoimintaa ja toteutamme vapaa-ajan elämyksiä.

Kirjoita mahdollisimman tarkasti tämän hetkisistä tarpeista (esim. vaatepyynnön yhteydessä lapsen sukupuoli, ikä ja vaatekoko), tämä nopeuttaa yhteydenottoamme. Yhteydenottoa varten muistathan ilmoittaa yhteystietosi.

1. KERÄÄMME JA KIERRÄTÄMME TAVARA- JA VAATELAHJOITUKSIA
    Keräämme ja jaamme lähinnä vaatteita, kenkiä, urheiluvälineitä ja leluja niiden tarpeessa oleville lapsille. Muun muassa toppapuvut, saappaat, sukset, nallet ja nappikset ovat löytäneet kauttamme tarvitsijan.
  2. TUEMME LASTEN JA NUORTEN HARRASTUKSIA
    Tarjoamme vähävaraisille lapsille mahdollisuuden kokeilla jotain uutta harrastusta tai aloittaa pitkäkestoisemman harrastamisen. Tuemme myös lasten mahdollisuutta jatkaa jo olemassa olevia harrastuksia.
  3. MAHDOLLISTAMME ILOA VAPAA-AJAN ELÄMYKSILLÄ
    Lapset ovat päässeet elokuviin, retkille ja konsertteihin, yhdenvertaisina kavereidensa kanssa.

Huom! Apua voi hakea vain omalle perheelleen. Paikkakunnasta riippuen olemme sinuun yhteydessä keskimäärin kahden viikon kuluessa.

Linkki lahjoituksien hakemis lomakkeeseen: https://hopeyhdistys.fi/kaipaan-apua/

Käyntiosoite:
Kutomotie 6 A