Sosiaalipalvelut

Terveysaseman palveluohjaus

Terveysaseman palveluohjaaja ottaa vastaan asiakkaita seuraavissa tilanteissa:

• Asiakkaan taloudellisten asioiden hoitaminen on huonontuneen terveydentilan takia heikentynyt esim. ei rahaa lääkkeisiin
  • Asiakas tarvitsee terveysasemalta lääkärin lausunnon jotain etuutta varten (esim. C-lausunnon, B-lausunnon työkykyyn, eläkkeeseen tai kuntoutukseen liittyen, lausunnon TE-toimistolle terveydentilasta)
  • Asiakkaalla kuormittunut elämäntilanne sairauden, vamman tai elämän muutoksen/kriisin takia ja ei tiedä mistä hakisi apua
  • Asiakas käyttää paljon terveysaseman palveluita

• Palveluohjaaja:

• kartoittaa tarvittaessa asiakkaan taloudellisen tilanteen, sosiaaliturvan
  • ohjaa ja auttaa tarvittaessa etuuksien hakemisessa Kelasta ja/tai täydentävästä toimeentulosta
  • tekee tarvittaessa ilmoituksen sosiaalihuollon tarpeesta sosiaalipalveluihin
  • ohjaa asiakkaan tarpeen mukaisiin muihin palveluihin
  • selvittää tarvittaessa mihin ja miksi asiakas tarvitsee lääkärin lausunnon, kirjaa tarpeelliset tiedot lausuntoa varten
  • kartoittaa olemassa olevat palvelut ja auttaa saamaan tarpeen mukaisia palveluita asiakkaan elämäntilanteen kuormittuessa tai muuttuessa
  • selvittää asiakkaan tilannetta, joka käyttää paljon terveysaseman palveluita ja ohjaa oikeisiin palveluihin
  • konsultoi ja tekee tiivistä yhteistyötä oman terveysaseman sekä muiden organisaatioiden työntekijöiden / yhteistyökumppaneiden kanssa

• Palveluohjaaja ottaa vastaan Hakunilan- ja Länsimäen terveysasemalla ajanvarauksella.
    Voit soittaa numeroon 040 580 8514, mikäli en pääse vastaamaan jätä vastaajaan soittopyynti niin olen yhteydessä tai soittamalla terveysaseman ajanvaraukseen ma-pe klo.8-16 numeroon 09 839 50 000

Ystävällisin terveisin,
    Maria Schmidt
    Palveluohjaaja/ Sairaanhoitaja/ Terveydenhoitaja AMK
    Hakunila-Länsimäen terveysasemat
    maria.schmidt@vantaa.fi

Nuorten aikuisten sosiaalipalvelut - Nykyisten asiakkaiden sosiaalipalvelut

Sosiaalipalvelut nuorille, aikuisille ja perheille

18-64-vuotiaiden sosiaalineuvonta toimii Versossa. Jos olet yli 64-vuotias, ota yhteyttä seniorineuvontaan, alle 25-vuotiaat voivat ottaa yhteyttä myös suoraan nuorten sosiaalipalveluihin. Katso myös nykyisten asiakkaiden sosiaalipalvelut. Verso - Vernissakadun sosiaalipalvelut.

Neuvonta ilman ajanvarausta:
    Tikkurila
    Vernissakatu 8 C
    Ma ja ke klo 11.30-14.30 pe klo 11.30-14

Neuvonta puhelimitse: ma, ti, to ja pe klo 9-11 p.09 8392 3384

Sähköposti:palvelutarve.perhepalvelut@vantaa.fi

Missä asioissa voin ottaa yhteyttä Versoon?

Neuvonnasta saa tukea ja apua sosiaalityön ammattilaisilta. Jos olet uusi asiakas Vantaan sosiaalipalveluissa, aloita ottamalla yhteyttä Versoon. Jos et tiedä, kuuluuko asiasi vaikkapa kaupungin sosiaalipalveluille vai Kelalle, voit tulla kysymään sitä niin autamme selvittämään. Verson neuvonta ohjaa myös tarvittaessa eteenpäin muihin palveluihin ja auttaa esim. ajan varaamisessa.

Hakunilan kansainvölinen yhdistys

Neuvontatoimisto ulkomaalaisille. Hakunilan kansainvälisen yhdistyksen neuvontapiste palvelee Hakunilan, Koivukylän ja muiden Vantaan alueiden ja ympäristön ulkomaalaisia ja myös suomalaisia, jotka haluavat esim. tietoa alueen vieraista kulttuureista ja yhdistyksen toiminnasta.

Yhdistys järjestää monikulttuurista toimintaa, keskustelutilaisuuksia, esitelmiä, kerhotoimintaa naisille ja lapsille, retkiä ja näyttelyitä. Kerhojen lisäksi on järjestetty musiikin, kirjallisuuden ja kuvataiteen opetusta. Yhdistyksen kursseilla ja kerhoissa koulutetut taiteilijat ovat esiintyneen erilaisissa tilaisuuksissa pääkaupunkiseudulla.

Voit kääntyä puoleemme, kun haluat informaatiota tai tukea seuraavissa asioissa:

• Sosiaaliset kysymykset
  • Lakiasiat
  • Opiskelu
  • Kurssit
  • Harrastustoiminta
  • Työ
  • Kriisit ja muut ongelmat

• Voit myös tulla keskustelemaan muuten vain. Toimistossa voi myös saada tietoja yhdistyksen toiminnasta, esim. lastenkerhoista ja tapahtumista.

Palvelu on maksutonta Voit ottaa yhteyttä puhelimella:
    maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin kello 10–16
    puh. 2722775, 040-501 3199

Kielet:

Burhan Hamdon palvelee henkilökohtaisesti neuvontatoimistossa suomen, englannin, arabian ja turkin kielillä tiistaisin ja torstaisin kello 10–14. puh. 2722775, 040-501 3199. Albaniankielinen päivystys Pe klo 8.00–12.00 Harun Osmani
    puh. 040 484 3998 Venäjänkielinen päivystys Länsimäessä, Kilpakuja 1 tiistaisin klo 10–16 Larissa De Roberti Soittaa voi milloin vain puh. 050 572 6703 Muut ajat ja kielet sopimuksen mukaan.

Voit esittää kysymyksiä myös sähköpostilla:
    hakunilan@kolumbus.fi
    Yhdistyksen kotisivulla tietoja osoitteessa:
    www.hakunila.org
    Ota mukaan asiaasi liittyvät paperit.

Osoite:

Hakunilan kansainvälinen yhdistys
    Kannuskuja 2A, 3. krs. (Hakunila)
    01200 VANTAA

Puhelin: (09) 2722775, 040-5013199