Päihde ja mielenterveys

0800 980 66 Irti Huumeista-puhelin Ma–pe 9–15, ma–to 18–21

Puhelin tarjoaa sinulle tukea, keskustelukumppania sekä tietoa liittyen huumekysymykseen. Voit soittaa puhelimeen nimettömänä. Soittoosi vastaavat yhdistyksen työntekijät ja koulutetut vapaaehtoiset. Yhdistyksen työntekijät ja vapaaehtoiset ovat aina vaitiolovelvollisia. Kaikki yhteydenotot ja saamamme tiedot käsitellään luottamuksellisina. Soittaminen on soittajalle maksutonta.

Korvaushoito ja kuntouttaminen

Palvelut

Tarjoamme erilaisia päihde- ja tukipalveluita päihteitä käyttäville, kuntoutujille ja läheisille.

Palveluihimme kuuluu ohjattua ryhmätoimintaa, yksilöllistä palveluohjausta ja päiväkeskustoimintaa päihteitä käyttäville asiakkaille sekä avohoidollista jälkikuntoutusta laitoshoidosta palaaville ja korvaushoidossa oleville asiakkaille. Päihteitä käyttäville ja päihteiden käytön lopettaneille on tarjolla koulutusta omien voimavarojen vahvistamiseen ja muiden päihteitä käyttävien tukemiseen vertaistoiminnan kautta.

Tarjoamme työelämävalmiuksia vahvistavaa kurssitoimintaa päihdekuntoutujille ja opioidikorvaushoidossa oleville. Teemme yhteistyötä Helsingissä Haartmanin ja Malmin sairaaloiden kanssa ja tarjoamme päihteitä käyttäville ja psyykkisesti oireileville potilaille tukitoimintaa ja palveluohjausta.

Päihteitä käyttävien läheisille Tukikohta ry tarjoaa terapeuttista vertaisryhmätoimintaa, tuki- ja neuvontapalveluita sekä virkistystoimintaa. Lisäksi koulutamme pyynnöstä sosiaalialan ammattilaisia ja opiskelijoita.

Lue lisää palveluistamme:

Päihteitä käyttäville

Päihdekuntoutujille

Läheisille

MIELENTERVEYS JA PÄIHDEPALVELUPISTE.

Onko sinulla huoli omasta tai läheisen psyykkisestä hyvin voinnista tai päihteiden käytöstä? Nyt saat helposti tukea ja neuvoa ilman ajanvarausta. Oma kokemus avuntarpeesta riittää. Et tarvitse lähetettä tai diagnosoitua mielenterveys tai päihdeongelmaa. Palvelu toimii sekä vuoronumerolla että ajanvarauksella. Palvelu on avoin kaikille täysiikäsille Vantaalaisille. Palvelupisteellä työskentelee mielenterveys ja päihdetyön ammattilaisija,joilta saat monipuolista tukea. Palvelu toteutetaan yhteistyössä HYKS Psykiatrin kanssa.

MIELENTERVEYS JA PÄIHDEPALVELUPISTE MARTINLAAKSON TERVEYSASEMALLA
Laajaniityntie 3,6 kerros Puh: 09 8393 4057 AVOINNA MA-PE KLO:8.00-15.00.

Soita Päivystysavun maksuttomaan numeroon 116 117
ennen kuin hakeudut päivystykseen.

Päivystysavusta voit myös kysyä neuvoja äkillisiin terveysongelmiin oman terveysasemasi ollessa suljettuna. Sinut ohjataan oikeaan hoitopaikkaan tai saat ohjeita itsehoitoon. Päivystysapu palvelee ympäri vuorokauden.